تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

چرا نباید حمله رژیم اسرائیل به ایران را کوچک‌نمایی کرد؟ | فعال اصولگرا: ما آسیب پدافندی خوردیم و آنها پلکانی جلو می‌آیند

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به حمله اسرائیل و اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل از احتمال تکرار حمله به ایران گفته و آسیب پدافندی که ایران در حمله اخیر دیده را قابل توجه می‌داند.

تحلیل فعال اصولگرا؛ ما آسیب پدافندی خوردیم و اسرائیلی‌ها پلکانی جلو می‌آیند

رویداد۲۴| مقام معظم رهبری امروز در سخنان خود در جمع خانواده شهدای مقاومت تاکید کرد که نباید حمله دو شب قبل رژیم صهیونیستی را کوچک شمرد، این را هم گفتند که بزرگنمایی آنها از این حمله درست نیست. اهمیت این سخن رهبری از آن رو است که بعد از حمله مورد اشاره شاهد همین بزرگنمایی و کوچک‌انگاری‌ها بوده و تحلیل‌های متفاوتی درباره پاسخ به این حمله شنیده‌ایم. برخی اصرار دارند که این حمله هرقدر هم کوچک باشد باید با پاسخ جدی و محکم ایران همراه باشد، برخی هم معتقدند که چون رژیم اسرائیل نتوانسته پاسخی در حد حمله موشکی ایران به تل‌آویو انجام دهد، فرصت برای کاهش تنش‌ها پیدا شده است! در این بین اما برخی نگاه واقع‌بینانه‌تر دارند. یعنی محدود بودن خسارت و تلفات حمله آنها را مثل آن مجری تلویزیون به سخره نگرفته و پای ناتوانی آنها نمی‌گذارند. بلکه معتقدند که باید متوجه سخنان و اقدامات طرف مقابل بود و بر اساس آن تصمیم گرفت. توییت و تحلیل علی قلهکی را باید در همین راستا دید. او نوشته: «سخنگوی ارتش اسرائیل حرفِ خطرناکی زده؛ "دنیل هاگاری" گفته: "اکنون اسرائیل آزادیِ عملِ هواییِ گسترده تری در ایران دارد"
این حرف از دو منظر قابل بررسی و البته بسیار خطرناک است؛
۱. برای اسرائیل بابِ حمله‌ی مستقیم و رسمیِ نظامی به کشور تاکنون باز نشده بود؛ اسراییلی‌ها در سوریه نشان دادند که اگر احساس کنند که توانِ انجام کاری را بدونِ دریافتِ پاسخ دارند، پلکانی جلو می‌آیند!
۲. ناظر به موجِ اول حملات بامداد امروز اسرائیل به سایت‌های پدافندی بوده و می‌خواهد این پیام را به مخاطب برساند که توانسته ضربه‌یِ موثر به رینگ‌های پدافندیِ کشور بزند و پیش‌خبرِ حمله‌های آینده را به مخاطب می‌دهد.»
او در کامنت‌ها این توضیح را هم داده که «حمله و شیطنت توسط رژیم را نزدیک نمی‌بینم؛ ولی باید دید چقدر آسیب پدافندی خوردیم».

نظرات شما